måndag 27 juni 2011

Halvvägs där

Juni börjar närma sig sitt slut, vilket innebär att halva året har passerat. Jag har inte gått med i så många läsutmaningar i år, men det jag har tagit på mig har jag lyckats ganska bra med, tycker jag själv.

Enligt O startade Boktolvan där man själv valde författare man inte läst men som man vill läsa. Jag skrev en rätt lång lista och har nu läst sex stycken av dom, vilket innebär att jag håller exakt det tempo som det är tänkt.

Jag lovade också mig själv att läsa fler böcker på engelska och att jag skulle läsa en del klassiker. Att läsa klassiker har väl inte gått så bra kanske, men jag har läst några böcker på engelska:

We have always lives in the castle - Shirley Jackson
Long lost - Harlan Coben
The summer without men - Siri Hustvedt
Och just nu håller jag på med The Housekeeper and the Professor av Yoko Ogawa.

Allt som allt är jag nöjd och hoppas att jag kommer hålla det här uppe även den andra delen av året. Och att en och annan klassiker kommer slinka ner också.

2 kommentarer:

  1. Bra att du paminde mig, jag sag till att fa upp min lista over de forsta 6 manaderna pa en gang!

    SvaraRadera
  2. Det var så lite. Nu blir jag nyfiken, måste klicka mig till din blogg för att se hur det gått för dig!

    SvaraRadera