måndag 20 juni 2011

Inhandlad sommarläsning

Jag har tänkt att ta det lugnt med bokinköp nu under sommaren. Jag vill inte gå så långt så jag kan kalla det köpstopp, men jag kommer inte köpa så många böcker i sommar. Det av den enkla anledningen att jag har köpt en hel del (förhoppningsvis) bra böcker i vår som jag ännu inte hunnit läsa, plus att det finns fler böcker i mina hyllor som jag heller inte har läst ännu. Men, för att liksom kicka igång det här var jag ju tvungen att beställa hem några böcker innan det börjar på riktigt. Logiken i den ni ;)




Kråkflickan, Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist - Jag är så nyfiken på den här boken!
Oväntat besök på Star Street, Marian Keyes - Det är alltid trevligt med lite chick-lit på sommaren.
Revolt, Suzanne Collins - Jag läste Hungerspelen och gillade. Har efter det väntat med att läsa Fatta eld tills Revolt var i mina händer. Nu ligger den här, så jag kommer snart hugga in på Fatta eld.




Metro 2033, Dmitrij Gluchovskij - Jag hörde den skrika på mig, var tvungen att lyssna.
Alltför nära, Linwood Barclay - Läste Utan ett ord och blev förtjust. Denna bok är därmed ett måste.



The Imperfectionosts, Tom Rachman - En omtalad bok just nu och jag är så nyfiken på den här boken. Tror jag kommer gilla, men är lite rädd att jag har för höga förväntningar.
The lake of the dead languages, Carol Goodman - Helena på Dark Places har den på sin älsklinglista. Måste därför genast kolla upp den!

Ja, där har vi den, sommaren 2011.

9 kommentarer:

  1. Härligt med sommarläsning!!! Ser ut som du får en trevlig och spännande lässommar!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas på det! :)

    SvaraRadera
  3. Mysig hög du har framför dig! Önskar dig en härlig lässommar!
    PS. De imperfekta gillade jag, det ska bli kul att läsa om vad du tycker.

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma! Ja, den kommer nog bli läst ganska snart *längtar*

    SvaraRadera
  5. Klart man måste inhandla lite sommarläsning :-). Det verkar vara många som läst Kråkflickan på sistone, jag är också nyfiken på den.

    SvaraRadera
  6. Kråkflickan får vi alltså båda läsa i sommar (om vi vill och orkar). Linwood Barclays bok har min syster köpt så den kommer jag låna av henne sen. Marian Keys bok innan fick mig att tröttna på henne. Jag får se om hon kommer få någon mer chans.

    SvaraRadera
  7. Boksnoken, Eller hur!? Och höstläsning. Och vinterläsning. Och vårläsning, vi får inte glömma vårläsning ;)

    Bokstunder, Jag läser Barclay nu, jag är inte imponerad. (Ett inlägg kommer alldeles strax.) Jag vet inte vad det är med Marian Keyes men jag har läst henne länge och jag minns första gången jag läste henne hur mycket jag gillade. Den kärleken finns kvar sedan dess :)

    SvaraRadera
  8. nice post dear blogger

    SvaraRadera
  9. Den bok som jag läser är det ivriga Metro är boken 2033, spelade jag spelet och var den bästa jag sett. Jag gillade verkligen vad berättelsen

    SvaraRadera