söndag 19 juni 2011

Presidentens hustru - Curtis Sittenfeld

I vanliga fall brukar jag skriva lite om bokens handling, men det tänker jag inte göra den här gången. För det här är inget 'vanligt fall'. Det här är ett extraordinärt fall. Det här är en bok och en läsupplevelse utöver det vanliga. En av de bästa böcker jag läst på väldigt länge. Jag blir så lycklig när jag hittar sådana här böcker. Som jag redan konstaterat är den en page turner utan dess like, det händer saker, intressanta saker, hela tiden i boken och Curtis Sittenfeld skriver berättelsen på ett strålande sätt. Det enda jag kommer säga är att boken löst är baserad på Laura Bush (fru till George W. Bush).


Som jag skrivit tidigare är jag nyfiken på vad som är sant i boken och vad som är fiktion. Jag har dock hållit fingrarna från google då jag ville läsa färdigt boken först. Men nu, nu håller jag på att spricka, och så fort jag skrivit klart här ska jag läsa allt jag kan komma över på nätet om Laura Bush!

Jag har verkligen tagit den här boken till mitt hjärta och jag har här hittat en ny favoritförfattare, men framför allt en ny favoritbok. Sommaren 2011 kommer gå till minnes som sommaren då jag läste Presidentens hustru.  

Om det är någon som ännu inte har förstått det så tycker jag att ni ska läsa den här boken. Om ni ska ta något boktips från mig och min lilla blogg; ta det här. Ni kommer inte att ångra er!

5 kommentarer:

  1. Har den stående i hyllan. Blir väldigt sugen på att läsa nu :D

    SvaraRadera
  2. Det värsta när man läst en sådan bra bok är att det är svårt att börja läsa någon ny. Man vill liksom uppleva något lika bra igen!

    SvaraRadera
  3. Nea, Läs den! Läs den! Jag hade den också stående i hyllan ett tag, men den förtjänas att läsas direkt. Och sedan om och om igen. En av få böcker där jag är relativt säker på att jag kommer läsa om den. (Brukar aldrig göra det annars..)

    Boklusen, Jag vet! Det blev helt tomt efter att jag läst ut den och jag visste inte vad jag ville läsa efter en sådan bok. Det är ingen rolig bok att följa. Så jag valde till slut en bok som skiljer sig ganska mycket från Presidentens hustru. En deckare!

    SvaraRadera
  4. Då undrar man ju vilken det blev, bok alltså?

    SvaraRadera
  5. Oj, skrev jag inte det!? Nu läser jag Alltför nära av Linwood Barclay. Riktigt bra hittills!

    SvaraRadera