torsdag 9 juni 2011

Heaven on earth

Okej, så sommaren är här. Som vi har väntat, och nu är den här med alla sina egenskaper. Vi kan äntligen äta färskpotatis, för att inte tala om jordgubbar. Och glass! Vi kan hänga på våra balkonger och läsa hela dagarna och hela kvällarna. Vi kan grilla våran mat, och vi kan sola och bada. Allt är grönt och blommor och naturen visar upp sig från sin vackra sida, men trots allt detta är inte det min höjdpunkt på dagarna just nu.

Nej, höjdpunkten är när jag är så varm och svettig jag kan bli och luften hänger tung och är jobbig, och jag kan gå in och sätta mig vid min fläkt. Åh, min fläkt! Den fläktar så skönt. Helt plötsligt känner man sig som en människa igen, istället för en vattenpöl. Mmmm, så skönt det är att sitta här.

(Det borde vara en mänsklig rättighet att ha en fläkt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar