torsdag 23 juni 2011

Det vankas midsommar


Jag verkar inte vara den enda som inte längtar efter att få sjunga och hoppdansa till 'Små grodorna' och 'Prästens lilla kråka'. Nej, midsommar ska ju firas med sill och färskpotatis, kanske en nubbe, jordgubbar (ett måste!) och att umgås och varför inte spela lite kubb? Men varvat med det är det ju underbart att få sitta och läsa. När det nu i år (som vanligt) inte verkar bli så fint väder, utan det verkar som att det vankas regn, då är det så himla skönt att kunna krypa ner i soffan med en bra bok. Jag köpte nyligen hem lite sommarläsning, så jag har lite att välja på. Idag håller jag på med Alltför nära av Linwood Barclay. Jag är inte överförtjust direkt, men mer om det kommer senare.

2 kommentarer:

  1. Ja, Midsommar ar harligt i lagom doser, faktiskt. Sill, grilla, nubbe, kubb - absolut, bara man kan gilda undan ett tag nar det blir for stirrigt.

    Jag har inte firat en traditonell Midsommar sedan jag flyttade utomlands och trots min installning sa saknar jag det lite. I lagon doser, da forstass!

    SvaraRadera
  2. Jag gör faktiskt inget speciellt idag, vilket jag tycker är superskönt! Nu är min lägenhet nystädad, min tvätt är tvättad och jag ska nu plocka fram min tidigare iordninggjorda lunch och läsa lite. Mys!

    SvaraRadera