måndag 13 juni 2011

Hur mycket har Alice Blackwell och Laura Bush gemensamt?

Jag håller ju på att läsa Presidentens hustru just nu, och även om jag aldrig vill att den ska ta slut kan jag inte vänta tills den faktiskt gör det. Allt jag vill just nu är att googla och ta reda på vad som är sant och vad som inte är sant.

Till exempel: Är Laura Bush demokrat? Är George W. Bush och hans familj så odrägliga som de framställs i boken? Lästes verkligen en snuskig limerick upp om Laura första gången hon träffade sin blivande mans familj? Gjorde hon abort? Var hennes farmor gay? Ville hon verkligen inte ha något att göra med politik?

Ja, frågorna är många! Men jag vill inte ta reda på de här sakerna förrens jag läst färdigt boken. Jag vill uppleva boken först, och så kan jag ta reda på vad som är fakta och vad som är fiktion senare.

6 kommentarer:

  1. Ja, visst är det spännande med böcker som har ett visst mått av "sanning" i sig. Man blir så nyfiken och vill lära sig mer och veta mer om personerna. Kul att hitta en sådan bok som man bara vill läsa, men ändå man inte vill ska ta slut.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte bli så här intresserad av vad som är sant och vad som är fiktion, men i detta fallet gör jag verkligen det. Så fort det händer någonting undrar jag om det var på riktigt. Det här är verkligen en härlig läsupplevelse!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag blev också riktigt nyfiken på Laura Bushs egen "Spoken from the heart" (men inte nog sugen att ta mig an den). Jag googlar ofta efter mer information när jag läst böcker eller sett filmer med spår sanning, men först efteråt! Författarintevjuer brukar jag också leta upp, det ger en ectra dimension.

    SvaraRadera
  4. Nej, jag är rädd att jag kanske inte heller kommer ta mig an den, men just nu känner jag för det :)

    Jag känner ofta för att läsa mer om böckerna men det blir oftast inte av, däremot brukar jag kolla runt bland olika bokbloggar och se vad dom har tyckt. (Fast det gör jag bara efter att jag själv har skrivit om boken på bloggen.)

    Författarintervjuer var en bra idé att kolla upp. Det har jag inte tänkt på, men det ska jag absolut göra. Speciellt i det här fallet!

    SvaraRadera
  5. Hmmm...det dar ar ju alltid en fraga, hur mycket ar sant och hur mycket ar inte det? Jag gillar lite att fundera i det dar granslandet men fastnar ofta i 'men det MASTE ju vara sant!', hahah!

    SvaraRadera
  6. Ja, det har en viss charm att inte riktigt veta. Lite kittlande på något sätt. Jag tänker nog oftare tvärtom, 'men DET DÄR kan väl ändå inte vara sant!??!!' Tänk vad olika man är :)

    SvaraRadera