onsdag 1 juni 2011

"I'm in love with a fairytale..."

Gissa vilken bok jag läser just nu:

"Det farmor gjorde var att läsa, det var det hon främst ägnade sin tid åt. Det var inte ovanligt för henne att läsa en bok om dagen - hon föredrog romaner, särskilt de ryska mästarna, men hon läste också böcker om historia, biografier och kioskdeckare - och i timme efter timme varje förmiddag och eftermiddag satt hon antingen i vardagsrummet eller på sängen (sängen var bäddad och hon var fullt påklädd) och vände blad och rökte Pall Mall-cigaretter."                                      -sid. 18

(Någon mer som känner igen sig? Hrm...)

Den här boken började jag läsa igår, och jag har en känsla av att jag kommer vara okontaktbar de närmsta dagarna...

Går här hemma och nynnar "I'm in love with a fairytale, even though it hurts, cause I don't care if I lose my mind, I'm already cursed..."


Uppdatering: Boken är Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld.

2 kommentarer:

  1. Hmm, det där låter bekant men jag kommer inte på vilken bok det är ...

    SvaraRadera
  2. Svaret kommer under dagen, så du får klura en liten stund till :)

    SvaraRadera