lördag 4 juni 2011

Hemmagjort iste...mmm....

Jag är egentigen en kaffemänniska, för det mesta är det bara kaffe som gäller. Men det kan finnas stunder då det är trevligt att variera sig. Då är te ett bra alternativ som jag brukar ta till. Speciellt på vintrarna och då mest på kvällarna. Men te nu på sommaren tycker inte jag är lika gott. Det är ju så varmt ute och då är jag inte direkt sugen på nästan kokande varmt te.

Men, som alltid (nästan) finns det en lösning: Iste! Så idag har jag för första gången gjort hemmagjort iste. Jag hittade receptet här, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag använde ett te med smaken Tropisk frukt, vilket blev väldigt somrigt och gott, och istället för att pressa i citron skivade jag den i kannan. Jag tyckte det såg trevligare ut. Denna sommaren kommer gå i isteets tecken, jag känner det på mig. Det var, eller ÄR, jättegott!

1 kommentar:

  1. Alla dina inlägg är verkligen uppskattar och denna artikel är också mycket intressant. Förbluffa designer i affischer.

    SvaraRadera