tisdag 5 april 2011

Boktips ända från Amerikat!

Jag fick möjligheten för ett tag sedan att fråga en person i Amerikat vad hon läst på sistone och vad det talas om där. Hon skrev tillbaka att dessa var de bästa hennes book club hade läst den senaste tiden:

The Help by Kathryn Stockett
Hotel on the Corner of Bitter and Sweet by Jamie Ford
The Immortal Life of Henrietta Lacks by Rebecca Skloot
The Traveler’s Gift by Andy Andrews

The Help är ju omtalad här också och jag har den hemma (än så länge oläst) med de andra tre hade jag inte hört talas om. Efter att ha sökt lite om dom på nätet måste jag säga att de verkar intressanta och jag kommer absolut att läsa dom. Måste bara köpa som först :)

Känner du igen böckerna? Eller du kanske rent av har läst några av dom? Vad tyckte du om dom i så fall?

4 kommentarer:

  1. Har inte läst någon, men har Niceville, som The Help konstigt nog heter på svenska. Gillar titlarna på de andra! Läs du först, vi brukar tycka hyfsat lika tror jag.

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Vad fick de den titeln ifrån!??

    Ja, vi tycker ganska lika och läser ganska mycket samma böcker. I alla fall i år. Trevligt tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Titeln Niceville blir lite mer logisk när man läst den =)

    SvaraRadera
  4. Ja, misstänkte det, men om man ändå använder sig av ett engelskt ord, då kan man väl lika gärna ha kvar titeln The Help?!?

    SvaraRadera