måndag 25 april 2011

Fruktsallad och försvinnanden


Min påsk har innehållit två mycket trevliga påskluncher med familjen. Det har varit så skönt att träffa alla, ingen var stressad och så satte vi oss ner och bara åt och pratade. Supermysigt! Plus en eloge till vädret som har varit strålande (hehe). Påsken är lätt en av de bästa högtiderna vi har.

När jag sedan kommit hem efter mycket pratande och ätande har jag satt mig att läsa på balkongen, till kvällsmat har det blivit lite mumsig frukt. Jo Nesbøs Snömannen har varit perfekt läsning för att koppla av. Mitt i all familjefrid blir det en rätt skön kontrast med lite mord, mystiska försvinnanden och elaksinnade snögubbar.

Det har varit väldigt lugnt i bloggvärlden nu under påsk, vilket är förståeligt (jag har inte heller varit inne och läst eller skrivit något), men nu är jag sugen på att läsa om vad andra läst och gjort under påsken, så jag hoppas att bloggandet sätter fart nu igen. Kom igen! Blogga på! Skriv!

3 kommentarer:

  1. Du menar The Dirt va? Den är riktigt bra. The heroine diaries tycker jag absolut att du ska läsa! Den handlar mer om Nikki som person än om bandet. Det är blandade stycken från hans gamla dagbok och med nya kommentarer. Och så är det hur snygg designen som helst på den! (den inbundna, engelska har jag iallafall)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit så aktiv bloggare under påskhelgen då vi haft besök och gjort en massa annat. Tyvärr har jag inte hunnit läsa så mycket heller:(!

    SvaraRadera
  3. Boktagen, Ja, precis! Den menade jag! Jag är lite sugen på att läsa mer om bandet i fårga, men jag är nog ännu mer nyfiken på Neil Strauss andra böcker om Jenna Jemeson och Marilyn Manson. Har båda här hemma väntandes faktiskt.

    Boklusen, Det är samma här. Jag har inte heller varit inne på vare sig min eller andras bloggar, men idag sög det i bloggtarmen igen :)

    SvaraRadera