söndag 17 april 2011

Poliser och jordgubbar


Söndagsmys med årets första jordgubbar (inte svenska så klart, men de var jättegoda i alla fall!) framför den nya polisserien Rookie blue. Måste säga att serien verkar lovande. En trevlig polisserie liksom. Inget mer, inget mindre. Men ibland är det allt som behövs!

Jag håller fortfarande på att läsa Auto da Fay av Fey Weldon, och den är alldeles underbar! Jag njuter av varje ord. Läser sakta och bara tar in. Njuter. Och på detta språk har hon dessutom haft ett väldigt händelserikt liv som hon skriver om och som det är väldigt spännande att få följa. Mer om boken kommer när jag läst ut den...

6 kommentarer:

  1. Ah, vad udnerbart, jag alskar jordgubbar. Och arets forsta ar alltid de basta!

    Jag har ocksa Auto da Fay liggandes hemma, skall ta tag i den inom en snar framtid!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också jordgubbar! De här var de första, men jag kan garantera att det kommer bli många fler :)

    Gör det! Den är jättebra!

    SvaraRadera
  3. Jordgubbar och Fay, mums. :-)

    Har du läst Praxis, hennes gamla bok? Jag blev väldigt sugen på att läsa om den.

    SvaraRadera
  4. Nej, jag har bara läst En hondjävuls liv och lustar och denna, Auto da Fay. Jag blir dock väldigt nyfiken på flera av böckerna hon hittills skrivit om i självbiografin. Har du förslag på var man ska fortsätta någonstans?

    SvaraRadera
  5. Inget förslag kanske, men verkligen en stark längtan efter Praxis. Om man pallar det där hemska äktenskapet. brr.

    SvaraRadera
  6. Låter intressant tycker jag. Jag ska absolut hålla ögonen öppna efter Praxis.

    SvaraRadera