onsdag 27 april 2011

10 bidrag till min bokhylla

Jag vet att ni alla har hållit andan och längtat, väntat, trånat efter att få se vad som fanns i mitt bokpaket från adlibris. Så håll i er, här är dom:


Glas och aska av Ann Syréhn Tomašević
Just kids av Patti Smith
The summer without men av Siri Hustvedt
Ett perfekt offer av Sophie Hannah
Gargoylen av Andrew Davidson
Señor Peregrino av Cecilia Samartin
Running with scissors av Augusten Burroughs
Oskuldens tid av Edith Wharton
The housekeeper + The professor av Yoko Ogawa
Gilla läget av Barbara Ehrenreich

Så, vad säger ni? Är adlibris böcker bättre än bokus böcker? Jag är ruskigt sugen på dom allihop, men det känns som att jag kommer börja med Gilla läget och/eller The summer without men.

Har du läst någon av de här böckerna? Vad tyckte du?

7 kommentarer:

  1. Börja med Ogawas bok, den går snabbt att läsa med. Tyvärr var hotel Iris inte alls lika bra. Börjar misstänka att japaner har sjuka sexfantasier *ryser.

    Oskuldens tid, är det den som blivit film med Eva Green?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst någon av böckerna men dock har jag hört talas om nästan alla vilket i och för sig nästan är en bedrift då det inte enbart handlar om deckare :-)

    Personligen föredrar jag Bokus då jag tycker att deras hemsida är betydligt trevligare än Adlibris. Dessutom upplever jag att Bokus är något billigare, i alla fall på de böcker som jag är intresserad av.

    Om du vill komma över ännu fler böcker så tycker jag att du ska kika in på min blogg och delta i min nya utlottning som pågår till den 11 maj kl. 20.00 ;-)

    SvaraRadera
  3. Har aldrig tänkt på att någon skulle vara bättre eller sämre av Bokus eller Adlibris. De har väl samma böcker? Bokus kan ha lite billigare priser men överlag brukar Adlibris bli billigare tycker jag. En smaksak kanske? :-)

    SvaraRadera
  4. Oh, vilken lockande blandning! Är definitivt mest nyfiken på Summer without men :)

    SvaraRadera
  5. Bror, Haha, jag ska nog hålla mig ifrån japaner på det departementet. Känns säkrast så ;)

    Har faktiskt ingen aning vem som spelade i filmen. Tyvärr.

    Annika, Nej, det blev inte så många deckare i just detta paketet, men det blir säkert fler nästa gång :)

    Jag har också fastnat i bokusnätet, tittar ofta (!) in där, och handlar alltid därifrån. Inget aktivt val jag har gjort, det har bara blivit så, men när jag tittade in på adlibris hittade jag till lite andra böcker. Lite omväxling liksom.

    Ska genast titta in på din blogg. Turen är med mig idag, ty jag har vunnit hundra kronor på triss :D

    Det mörka tornet, Absolut en smaksak, och de är ju väldigt lika. Det är lite därför det är så intressant att så många (inklusive jag själv) snöar in på en av dom.

    Bea, Tack! Jag tycker själv jag fick till en härlig beställning här :) The summer without men ligger faktiskt överst i högen just nu!

    SvaraRadera
  6. Älskar Augusten Burroughs! Läst Just Kids - den är helt ok.

    SvaraRadera
  7. Helt ok låter inte som någon hyllning direkt :)

    Ja, jag har stora förväntningar och förhoppningar på honom!

    SvaraRadera