onsdag 20 april 2011

Två boktips från Indien

Jag tycker alltid det är roligt att se vad som läses och gillas i andra länder. Jag fick ju för ett tag sedan tips från Amerika, och nu tänkte jag dela med mig att två boktips jag fick häromdagen. Jag fick dom i andra hand, men de kommer från en person som arbetat på ambassaden i Indien i många år. De tips jag fick var:

In spite of the Gods: The strange rise of modern India - Edward Luce
Nine lives - William Dalrymple

Någon som har läst? Jag hade inte ens hört talas om dom, men jag blev väldigt nyfiken!

2 kommentarer:

  1. Spännade tips, okända för mig... Får kollas upp!

    SvaraRadera
  2. Jag blev väldigt nyfiken på de här böckerna, men de är okända för mig också. Det är det som är det roliga med att få tips från andra delar av världen!

    SvaraRadera