lördag 2 april 2011

Gårdagens bokinköp

Det var alltså de här böckerna jag köpte igår:


Bittert arv - Kiran Desai
Sista kulan sparar jag åt grannen -Fausta Marianovic
Medicinen - Hans Koppel
Främling på tåg - Jenny Diski
Triptyk - Karin Slaughter
Allt är upplyst - Jonathan Safran Foer
Ränderna går aldrig ur - Agnes Hellström
Tyst gisslan - Jeffrey Deaver
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig - Bodil Malmsten
När man skjuter arbetare... - Kerstin Thorvall
Tigertämjerskans bekännelser - Robert Hough
Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån - Bodil Malmsten

Alla de här författarna är nya för mig utom Jeffrey Deaver, så jag skulle uppskatta lite åsikter om var i allsin dar jag ska börja någonstans!?!

4 kommentarer:

  1. Mycket bra! Jag ska strax till Myrorna och skänka bort två kassar och spana in ersättare för dessa :)

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag är själv ganska nöjd med inköpet :)

    Ja, för mig är det omöjligt att gå in i en sådan butik utan att titta i bokhyllan. Hoppas du fick tag på många fina titlar du också!

    SvaraRadera
  3. Älskar Bodil Malmsten, Loggboken är bra om du hamnar i lässvacka, så spara den. Kastanjerna däremot skulle jag kasta mig över!

    SvaraRadera
  4. Jag har redan bläddrat lite i loggboken, och det luktar storfavorit. Vad underbart hon skriver! Hur har jag inte läst henne förrens nu!?? Det blir nog att kasta sig över hennes Den dagen kastanjerna... precis som du säger :)

    SvaraRadera