tisdag 22 mars 2011

En ganska blandad kompott

Äntligen, äntligen, äntligen. Idag har äntligen mitt bokpaket kommit fram till mig efter en ovanligt krånglig leverans av posten eller bokus till mitt utlämningsställe, men nu är det i alla fall hemma. Jag tog en liten morgonpromenad i solen, och blåsten, men det blåste inte iskallt så det gjorde inte så mycket. Med en termosmugg fylld med kaffe i handen traskade jag iväg och hämtade ut mitt efterlängtade bokpaket som jag beställde förra måndagen då jag hade lite måndagstristess som jag ville råda bot på. De här böckerna är numera mina:


Döden skall du tåla - Karin Fossum
En dag till skänks - Anna Gavalda
Pansarhjärta - Jo Nesbø


Utrensning - Sofi Oksanen
De vilda detektiverna - Roberto Bolaño

Karin Fossum har jag läst en bok av innan och gillat. Anna Gavalda är en av mina favoriter, så självklart måste, MÅSTE jag ha hennes nya. Jo Nesbø har jag läst sex böcker av. Jag har läst hans böcker i ordning (förutom Frälsaren som jag läste först), och har Snömannen och nu Pansarhjärta här hemma som ännu är olästa, men nu börjar jag bli riktigt sugen på att läsa lite om Harry Hole snart igen. Sofi Oksanen har jag läst Baby Jane av tidigare (som jag skrivit lite om här) som jag gillade och nu börjar det bli dags för hennes hyllade och prisvinnande Utrensning. Och sist men inte mest Roberto Bolaño. Jag är väldigt sugen op hans 2666, men den är så tjock så jag tänkte vänta tills den kommer på pocket, men tills dess tänkte jag att jag skulle kunna läsa den här som också verkar väldigt bra.

Mina böcker kom alltså till slut, och slutet gott - allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar