måndag 21 mars 2011

Jag läser fortfarande Fågeln som vrider upp världen

Jag har inte hunnit läsa någonting i helgen, men annars håller jag fortfarande på med Murakamis Fågeln som vrider upp världen. Jag älskar den och läser ganska sakta och bara njuter. En alldeles underbar bok. Älskar att det finns så många mystiska saker och handlingar i boken, men att man ändå får en del svar på vägen, fast det leder bara till fler mystiska saker. Älskar när det är så. Berättelsen har ett driv framåt. Men samtidigt formulerar sig Murakami väldigt vackert och han skapar en speciell stämning som gör att jag inte vill lägga ifrån mig boken. Det känns tråkigt att boken kommer ta slut, men det känns bra att Murakami har skrivit många böcker som jag ännu inte har läst.

6 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja påstå att det är precis så här Murakami skriver så jag tror att du kommer att känna igen dig i t ex Kafka på stranden. Visst är den bra! Jag försöker hålla samma lästakt som Kulturradions bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. Jag är också glad att jag har många av hans böcker kvar (har tidigare bara läst Norwegian Wood) jag tänker även att Fågeln som vrider upp världen skulle kunna vara en bok som är värd att läsa om!

    SvaraRadera
  3. Fru E, Jag har inte kunnat vänta utan har läst efter egen tid och lust. Kafka på stranden har jag hemma och är den boken jag är mest sugen på av honom efter den här. Och 1Q84 också!

    Böcker X 3, Eller hur!?!

    Liolej, Jag är ju inte så stor på att läsa om böcker, men jag förstår charmen i att läsa om en sådan här bok. Man fokuserar nog på olika saker en andra gång, och lägger märke till fler/andra detaljer.

    SvaraRadera
  4. Jag är tyvärr heller inte en person som vanligtvis läser om böcker, men jag önskar att jag vore! Just Fågeln som vrider upp världen tror jag skulle vara värd en omläsning, men vi får se hur det blir...

    SvaraRadera
  5. Det tror jag med. En annan bok jag faktiskt är riktigt sugen på att läsa om är Den hemliga historien av Donna Tartt. Den var ju så himla bra...

    SvaraRadera