torsdag 10 mars 2011

Påhittade nöjen fyller ett år

Ett helt år har jag bloggat redan. Det har varit roligare och mer givande än jag vågat hoppas på, och jag har hittat många fina bloggvänner. Jag är väldigt tacksam att min lilla blogg har läsare, och läsare som engagerar sig och kommenterar. Tack!

Mitt första inlägg hittar ni här. (SPOILER-varning på detta, mitt första inlägg!) Det handlar om tankar och någon liten fråga som jag hade när jag läste En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. Jag fick aldrig riktigt svar på min undran, så om du har en teori, kommentera gärna.

Puss och kram och tack!

17 kommentarer:

  1. Stort grattis på ettårsdagen! Är dina första inlägg lika tvekande som mina var? Hoppas på många år till!!!

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ojojoj, det var så att jag tvekade på att jag skulle länka till det första, ville kanske inte dra uppmärksamhet åt det hållet :)

    Jag skrev ett annat där det stod ungefär det som står i välkommenrutan till höger, men av någon anledning har jag tagit bort det, så det första inlägget hoppar rakt in i en tankebana om en bok. Lite lustigt blev det, men vad gör väl det, egentligen!?

    SvaraRadera
  3. Gratiis till dig och din blogg på ettårsdagen!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på ettårsdagen!

    SvaraRadera
  5. Tack Nea, Magnus, Violen och Tidningsida! Jag känner mig överrumplad och glad. Tack!

    SvaraRadera
  6. Det är ingen vanlig dag när det är bloggens födelsedag. Hurra Hurra Hurra! Och grattis, såklart.

    SvaraRadera
  7. Grattis till dig och din fina blogg!

    SvaraRadera
  8. Kafka på jobbet, Tack! Hur kunde du veta att det är min favorit bland födelsedagslåtar!? Och för att ge dig lite dåligt samvete; jag väntar på ditt svar i diskussionen om We have always lived in the castle!

    Bea, Tack! Det är alltid roligt att starta dagen med att få beröm, men så här mycket beröm, det är jag inte van vid :)

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    Du har en bra och läsvärd blogg, läser den alltid även om jag inte kommenterar så ofta!

    SvaraRadera
  10. Tack :) Jag läser alltid och uppskattar din blogg också!

    SvaraRadera
  11. Jag fick dåligt samvete, tack för det, men nu har jag svarat, så nu är det DU som får ha dåligt samvete. På födelsedagen och allt!

    SvaraRadera
  12. Hahaha, jag visste inte om du skulle läsa kommentaren här, så jag slängde in mitt budskap i inlägget också. Men det funkade ju! Man kommer långt på att spela på skuldkänslor ;)

    SvaraRadera
  13. Tack! Jag gillar din blogg också :)

    SvaraRadera