fredag 25 mars 2011

En dag till skänks - Anna Gavalda


Det vankas bröllop i släkten. Garance åker dit med sin bror Simon och hans fru. På vägen hämtar de upp Lola. Skulle Vincent också vara med skulle hela syskonskaran vara samlad. Boken utspelar sig över två dagar, men det känns ändå som att man kommer karaktärerna nära.

Jag älskar Anna Gavalda, hon är en av mina favoriter. Men jag måste säga att jag tycker mer om hennes tjockare böcker. När man kommer karaktärerna riktigt nära, lär känna dom in på skinnet. Det här känns mer som en lång novell än en kort roman. Men missförstå mig rätt. Den här boken är bra och helt klart läsvärd. För vad är väl finare och mer frustrerande än relationen man har till sina syskon? Det är en väldigt enkel men ändå komplex relation som jag gillar att läsa om när det berättas så här fint.

2 kommentarer:

  1. Den verkar riktigt bra. Det kan vara skönt med en kort bok ibland också.

    SvaraRadera
  2. Den är riktigt bra! Ja, jag håller med att det kan vara skönt med lite kortare böcker ibland, men när det kommer till författare jag verkligen gillar vill jag ha lååånga böcker :)

    SvaraRadera