torsdag 31 mars 2011

Ombyte förnöjer!?

Jag läser ju Fågeln som vrider upp världen och efter ca 600 sidor blev det en liten paus och jag har läst lite annat emellan. Idag var jag sugen på lite Murakami igen och började läsa. Problemet var att jag fick backa flera sidor för att komma på var jag var någonstans, men ändå retade det mig i flera sidor att jag inte längre kom ihåg vissa händelser (små händelser som hände för ett bra tag sedan, men ändå...). Jag kom inte riktigt in i handlingen. Så frustrerande. Det här är anledningen till att jag inte läser flera böcker samtidigt. En bok hamnar alltid i skymundan, jag glömmer detaljer och jag sitter där halvt irriterad. Men, efter tjugo sidor någonting var jag inne i den igen och det är jag glad för. Jag är nämligen väldigt förtjust i den här boken! Men en positiv sak är ändå att jag efter att ha varit lite trött på Fågeln, så är jag nu nymotiverad och stormförtjust igen. Så vid slutet på dagen är allt ändå som det ska...

3 kommentarer:

  1. Slutet gott allting gott. Tillbaka i den skruvade vuxensagan med Toru som huvudperson...

    SvaraRadera
  2. Hur mycket har du kvar nu?

    SvaraRadera
  3. Joanna, Precis. Och jag är glad att vara tillbaka :)

    Bror, 120 sidor ungefär tror jag. Börjar närma mig slutet. Ska bli spännande att se hur det hela slutar!

    SvaraRadera