torsdag 5 maj 2011

Rec.ex. och böcker om böcker

Det kom en avi till mig igår som sa att jag kunde hämta ut ett paket. Jag läste runt på lite olika bloggar och började ana vad det innehöll. Mycket riktigt. Idag när jag öppnade paketet fanns där Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom.


Jag har ett bra tag nu varit mer sugen än vanligtvis på att läsa om böcker och läsning. Ett ämne jag inte tröttnar på vare sig i böcker eller verkligheten, och de böcker med det här temat jag har läst det senaste året eller så har varit riktigt bra och lockat mig och förfört mig. Jag tror det började då jag läste och gillade Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Känslan förstärktes när jag sedan läste och gillade Alan Bennetts Drottningen vänder blad. Och nu är det dags för Fallet med de försvunna böckerna. Hoppas den är lika bra som den verkar!

Har du några boktips till mig om bra böcker som handlar om böcker och/eller läsning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar