måndag 16 maj 2011

Måndag morgon

Borta bra...



 ...men hemma bäst


(Sagt med en god portion av ironi.)
(Fast det är rätt skönt att vara hemma igen.)

Efter en intensiv (men en alldeles, alldeles UNDERBAR) vecka på kusten är jag nu hemma igen. Jag trodde jag skulle få tid till att läsa där borta. Helt fel. Jag har nog läst trettio sidor på hela veckan. Men jag har ju köpt några nya böcker som det ska bli intressant att läsa. Nu när jag kommit hem är jag så lässugen så jag spricker. Igår kväll blev det inte mycket lästid eftersom det var VM-final i hockeyn. Sverige-Finland. Synd bara att Finland vann. 6-1. Aj, den sved!

Men idag, idag blir nog en fin dag. Jag ska nu sätta på en stor kanna kaffe och så ska jag sätta mig och läsa, läsa, läsa. Sedan ska jag sätta mig och läsa ala era blogginlägg jag inte hunnit läsa i veckan. I google reader har jag 947 olästa inlägg. Det ska bli spännande att se vad ni läst och gjort i veckan. En måndagsmorgon när den är som bäst!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en skön plan. Västkusten finns kvar. Lovar!

    SvaraRadera
  2. Puh, det känns skönt att höra :)

    SvaraRadera