onsdag 25 maj 2011

"Håll till godo" eller "Nu vet ni var ni hittar mig i sommar"

Jag har ju i veckan skrubbat både balkongen och lägenheten och planterat fina blommor på balkongen. Detta har välkomnats med regn till och från och blåst hela dagen. Har inte suttit alls länge på balkongen idag, tyvärr.

Jag förstår att ni måste vara nyfikna och håller på att spricka av nyfikenhet där hemma i sofforna nu, så jag tänkte bjuda på en liten bild av resultatet (och om ni tittar efter ser ni även vilken bok jag håller på att läsa i):


Det syns lite dåligt, men blomman i hörnet och den i den lilla krukan är skarpt rosa blommor, och i den avlånga en skarpt röd blomma. De andra blommorna som inte syns på bilden är vita, röda, mörkt lila och ljusrosa och ljuslila. Jag är väldigt nöjd faktiskt. Det blev himla mysigt. Jag gillar den här tiden på året. Nej fel, jag ÄLSKAR den här tiden på året. Nu och hösten är helt klart de bästa tiderna!

2 kommentarer:

  1. Underbart. Jag tycker det kan bli varmare igen så att jag kan sitta på min balkong

    SvaraRadera
  2. Idag är det faktiskt riktigt fint här hos mig, men just nu är det skugga på balkongen och lite småkyligt. Men om någon timma kommer det nog vara jätteskönt där ute :)

    SvaraRadera