söndag 29 maj 2011

Bättre sent än aldrig

I förra veckan handlade jag dessa sex pocketböcker. I och med att jag köpte en present samtidigt med några gemensamma nämnare som mitt inköp kunde jag inte skriva om mitt inköp. Men nu har lillasyster fått sin present och jag tänkte skriva lite här om böckerna jag köpte:


Den röda grevinnan - Yvonne Hirdman Jag har läst många, många, många fina recensioner om den här boken, inte minst i bokbloggsvärlden, och vem är jag att stå emot trycket?

Och världen skälvde - Ayn Rand Har inte läst något av Ayn Rand, men hört många röster som hyllar och höjer. Jag är således väldigt nyfiken.

Främlingen i huset - Sarah Waters Finns det en författare som är mer hyllad just nu i bokbloggsvärlden? Ingen jag kan komma på. När jag såg denna (även om jag inte läst något av henne tidigare) var jag tvungen att ha den!

Lilla himlafågel - Joyce Carol Oates JCO är alltid JCO och jag funderar på om mitt nästa lilla bokprojekt ska bli att skaffa ALLA hennes böcker. Jag tror jag hade gillat att ha dom. Ju mer jag tänker på det, desto bättre låter det...

Fångad av hakkorset - Bruno Manz Köpte den här i present och blev själv nyfiken på den. Jag tycker det är otroligt vågat att gå ut med en sådan här bok!

Obeslut - Benjamin Kunkel Har väntat på att den här boken ska komma på pocket. Jag vet inte var jag hört om den, eller om jag hittade den någonstans i någon boklista, men den har legat på min önskelista på bokus ett tag nu.

4 kommentarer:

  1. Riktigt härlig läspåse du kom hem med där! Ska bli kul att höra vad du tycker om lilla himlafågel.

    SvaraRadera
  2. Jag är lite nöjd faktiskt, om jag får säga det själv :)

    Har du läst Ayn Rand? Vad tyckte du?

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du gillar Lilla himlafågel! Jag tycker att Oates kan vara lite ojämn, men Lilla himlafågel gjorde mig inte besviken. Den är riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också Oates kan vara ojämn, men hon har en hög lägsta nivå, och när hon är bra är hon bäst! Och man vet ju aldrig innan man läst boken om man gillar den eller inte...

    Jag hoppas också att jag gillar Lilla himlafågel :)

    SvaraRadera