lördag 10 april 2010

Trögt med läsandet

Har haft ondare i ryggen än vanligt, och fick igår morgon åka till akuten där jag röntgades (inga nya skador syntes) och blev hemskickad med dexofen. Det var skönt att komma hem, att jag slapp vara kvar, men det har varit svårt att läsa när jag haft ont. Nu är dock smärtan under kontroll, så nu blir det nog mer läst.

Läsandet har gått lite segt i år. Det har kommit andra saker i vägen, men främst beror det på att jag inte hittat in i läsandet. Från sommaren 2009 till nyår ungefär kunde jag inte läsa, så fort jag tog upp en bok eller tidning och läste i 5 minuter så somnade jag. Nu går det att läsa igen men jag har som sagt inte riktigt kommit in i det än.

Funderar på att tvinga mig själv att läsa ett visst antal sidor eller en viss tid per dag för att komma igång, men det är så lätt att det blir ett undantag just idag. Någon som har ett bättre förslag? Eller kanske några inspirerande boktips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar