måndag 19 april 2010

Bokustoppen 2010

Innan jag började blogga läste jag om Paulas utmaning och tyckte det var en riktigt kul idé. Nu när jag börjat blogga tänkte jag att jag hoppar på i farten... Jag såg på Ciccis bokblogg en lista (som hon hade sett hos Theresans) och jag tyckte även det var en bra idé, så jag härmar lite där.
Jag tar mig alltså an utmaning b) som innebär att jag ska läsa alla böcker som hamnar på första plats på Bokus topplista för skönlitteratur i pocket under 2010.

Hittills ser listan ut som följer:

v. 1 Hjärtat som vapen av Björn Ranelid
v. 2 Snabba cash av Jens Lapidus
v. 3 Snabba cash av Jens Lapidus
v. 4 Snabba cash av Jens Lapidus
v. 5 Precious av Sapphire
v. 6 Snabba cash av Jens Lapidus
v. 7 Äppeldalen av Deborah Smith
v. 8 Äppeldalen av Deborah Smith
v. 9 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v. 10 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v. 11 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v. 12 Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
v. 13 Utan ett ord av Linwood Barclay
v. 14 Alkemisten av Paulo Coelho

Lila betyder att jag har läst boken.

Precious och Syskonkärlek ligger redan här hemma och väntar på att läsas. Jag har aldrig läst något av vare sig Björn Ranelid eller Deborah Smith, så det blir nya bekantskaper för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar