lördag 17 april 2010

H-O-C-K-E-Y ! ! ! !

Flera bokbloggare skriver även om andra intressen. Det är bra, roligt och intressant tycker jag. Det kan handla om filmer, tidningar, resor, pyssel m.m. Det är däremot ytterst ovanligt att det handlar om sport. Beror det på något speciellt, eller finns det helt enkelt ett bristande intresse?

Jag älskar i alla fall sport och idag är det finalmatch nr 2 i hockey. Hv71-Djurgården. Jag och min syster har fått biljetter så om en timme bär det av till Kinnarps Arena :) Jag har tidigare gått på en del matcher, men jag har bara gått under grundserien. Aldrig i något slutspel. Då brukar jag sitta bänkad framför tvn. Gärna med kompisar och öl. Men idag är det dags att känna av stämningen på plats. Och det måste ju erkännas att det är lite extra spänning när det är Djurgården som motståndare. Jag menar, vem minns inte säsongen 94/95. Hv sist i tabellen (nr 8) Djurgården etta i tabellen och hv vinner matchserien! Sedan går slutspelet galant och hv vinner guld! Vilken känsla! Lite David och Goliat över det hela. Idag är läget förändrat och hv bär favoritskapet, och det ska vi förvalta på bästa sätt. Just wait and see :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar