söndag 6 juni 2010

Sköna söndag

Idag var det först en snabb lunch hemma hos mamma med några medlemmar ur familjen, sedan åkte jag och mamma och köpte blommor till våra balkonger. Jag köpte ganska många, plus några krukor. Färgtemat på blommorna blev i år rosa i olika nyanser med lite inslag av vita, en lila och en som jag tror har röda blommor, plus en solros (älskar solrosor) och en tomatplanta med små plommontomater. Så sedan var det bara att bege sig hem och plantera dom i sina krukor, och det blev så mysigt! Jag sitter gärna och ofta och länge ute på balkongen och läser och dricker kaffe och därför känns det bra att ha fått i ordning det lite därute idag. Jag rengjorde även balkongen och tvättade fönstrena så nu är det så fint och fridfullt.

Eftermiddagen gick i tennisens tecken. Final i Franska öppna Söderling-Nadal. Söderling förlorade tyvärr med 3-0 i set, men han har ändå varit grym hela turneringen. Så som Nadal spelade idag, då går det bara inte att slå honom. Han var övernaturlig. Var överallt på banan. Tog allt. Han har inte förlorat ett enda set i hela turneringen, så all heder åt honom, men nästa år då får han se upp :)

Nu är jag så trött så trött så det blir att lägga mig ner och kolla på något eller några avsnitt av Vita huset samtidigt som jag äter en melonsallad jag gjort tidigare. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar