torsdag 24 juni 2010

Plugglampan är tänd

Nu är det mest att studera som gäller. Jag läser en sociologikurs med inriktning på populärkultur i sommar på halvfart och distans. Jag är nu där att jag ska välja en populärkulturell yttring som jag ska analysera. Jag är inne på att välja ett avsnitt ur någon tv-serie. Det är intressant att läsa om det här. Man ser populärkulturen med lite andra ögon. Redan. Just nu läser jag Simon Lindgrens bok Populärkultur - teorier, metoder och analyser.

Jag varvar studierna med lite fotbolls-vm och ett och annat avsnitt ur vita huset. Plus att jag försöker komma ut lite i solen. Jag har dock lite svårt att koncentrera mig på kurslitteraturen utomhus, jag blir lätt distraherad av en massa andra saker och människor då :) Men imon är det midsommarafton och då ska jag vara ute om vädret tillåter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar