lördag 19 juni 2010

Film igen... och lite tv...

Sommarkursen jag går på distans har börjat, och likaså har mitt pluggande. Jag läser lite skönlitteratur också, men det blir mest fotboll och film när jag inte pluggar...

Inatt på tv gick filmen Saw som är regisserad av James Wan. Varför har jag inte sett den filmen förut? En väldigt spännande film med ett slut som i alla fall inte jag såg komma... Inatt visar de Saw II, och jag kommer då sitta klistrad!

Filmerna är en skön avbrytning till allt bröllop som visats hela hela dagen på tv på två (TVÅ!!!) kanaler. Men jag måste säga att jag sett lite av vigseln och Kronprinsessan var väldigt vacker, hennes klänning var fantastisk och de båda såg så kära så kära ut!!

Häromdagen såg jag Quentin Tarantinos The Inglourious Basterds. Vilket mästerverk! Tarantino är en abslout favorit jag har och jag köpte självklart denna film när den kom ut, men det har inte blivit att jag sett den förrän nu. Filmen utspelar sig under andra världskriget, Brad Pitt och den otroligt vackra Mélanie Laurent har huvudrollerna. En av de bästa filmer jag sett på länge (såsom det brukar vara med Tarantinos filmer). Älskar stämningen i filmen och handlingen och musiken och dialogerna och skådespelarna och.... Ja, jag älskar hela filmen helt enkelt!!

(En roll spelades av ingen mindre än B.J. Novak. Han arbetar med den hysteriskt roliga tv-serien The Office, där han också skådespelar (den amerikanska versionen).)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar