fredag 25 juni 2010

Midsommarafton

Idag har varit en lugn skön dag. Vädret har varit fint, så vi har varit en hel del ute. Jag var hemma hos min pappa, och hans sambo. På förmiddagen gick pappa och jag ut på en liten promenad då vi också plockade med oss en blomsterbukett. Vi siktade in oss på sju olika sorters blommor, men det blev nog nio eller tio. Sedan var det en riktig midsommarlunch med sill och färskpotatis (årets första för mig) och en liten nubbe. Till fikat hade han bakat en jordgubbstårta helt från början. Jättegod med massa jordgubbar som sig bör. Vi satt ute, pratade, läste, diskuterade vm. Riktigt mysigt. Sedan åkte jag hem och då kollade jag på fotboll. Portugal-Brasilien. En mållös match. 0-0. Ikväll blir det mer fotboll. Spanien-Chile.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar