måndag 29 mars 2010

Filmmaraton

Vad passar väl inte bättre en söndag så som denna att titta på film? Många filmer. Bra filmer. I sträck.

Jag började min dag med Bryan Singers film The Usual Suspects med bland andra Benicio Del Toro och Kevin Spacey. Det handlar om fem personer som står i en line-up tillsammans, vilket leder till att de bestämmer sig för att göra en stöt ihop. För Keyser Soze, en legendar i den kriminella världen.

Sedan följde Martin Scorseses film The Departed med Jack Nicholson, Matt Damon, Mark Wahlberg och Leonardo DiCaprio. En ung polis får i uppgift att infiltrera maffian för att ta ner den stora bossen, det är bara det att en maffiamedlem även filtrerat polisen...

Sedan, en klassiker! Kungen Quentin Tarantinos Reservoir Dogs. Jag säger inte mycket mer än: Se den! Se den! Se den! Se alla Tarantinos filmer! Jag har ännu inte sett någon som gjort mig besviken. Mästerverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar