fredag 11 februari 2011

Valet och kvalet

Imorgon åker jag till västkusten och hälsar på. I två dagar. Men, hemska tanke att man inte skulle ha med sig tillräckligt mycket att läsa. Så idag väljer jag (överambitiöst) ut vilka böcker jag ska ha med mig. Jag väljer mellan Kärlekens historia av Nicole Krauss, Den glömda trädgården av Kate Morton, Kyssa sammet av Sarah Waters, Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami, Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld och slutligen Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger. Hjälp mig gärna! Vilka tycker ni att jag ska ta med mig?

10 kommentarer:

  1. Det beror helt på vad du vill göra under dessa dagar. Hälsa på bekanta eller läsa böcker ;) Om du tar med Tidsresenärens hustru finns risken att du inte kommer vilja göra annat än att läsa ;)

    SvaraRadera
  2. Word Zachan. Niffenegger är så fantastiskt bra, men risken för social isolering är å andra sidan obehagligt stor. Men vem försöker jag lura, jag hade riskerat det. ;)

    SvaraRadera
  3. Nu råkar det vara så att jag nog kommer ha ganska mycket lästid. Jag åker inte dit för att träffa någon, jag åker dit med utvalda delar av familjen. Väl där har vi inget inplanerat mer än att jag önskat att vi ska elda i spisen, och idag har det inhandlats ved, så min önskan kommer nog slå in. Och vad passar väl bättre vid en brasa än att läsa en riktigt bra bok!?

    SvaraRadera
  4. Presidentens och tidsresenärens hustru!

    SvaraRadera
  5. Kyssa samet eller Tidsresenärens hustru!

    SvaraRadera
  6. Alla har sagt Tidsresenärens hustru, så den blir det absolut. Sedan en till... hmm... det blir nog Presidentens hustru OCH Kyssa sammet. Varför välja!? Så, jag gjorde som ni alla sa. Det blev rättvist och bra :)

    SvaraRadera
  7. Kyssa sammet är också väldigt bra så jag tror du får en mycket bra helg :)

    SvaraRadera
  8. Nu har du ju redan åkt, men du verkar ha fått bra hjälp! Hoppas du kommer att älska Tidsresenärens hustru!!! Så passar det ju bra med Presidentens hustru... för det blir ju lite av ett titeltema! ;)

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga böcker, du kommer säkert att gilla dem alla! Mitt val skulle varit Presidentens Hustru som jag gillade mycket.

    SvaraRadera
  10. Cia, det tror jag också :)

    Boktokig, japp, jag har åkt och är nu framme. Just nu är det skidskytte och kolla bloggen som gäller, sedan ska jag läsa!

    Joanna, ja, det känns som att jag är sist av alla människor att läsa dom här böckerna :)

    SvaraRadera