onsdag 7 juli 2010

Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafón

Jag köpte den här boken för ungefär två år sedan. Jag har varit väldigt sugen på den och intresserad av den och hade höga (HÖGA!!) förväntningar. Jag valde att spara lite på den (jag tycker om att göra det), men nu har jag läst den. Och vilken läsupplevelse! Vad skickligt Carlos Ruiz Zafón skriver. Att detta är hans första vuxenroman är svårt att förstå. Att det är en av Spaniens största boksuccéer är mindre svårt att förstå. Man går in i den här romanen och sugs upp av dessa människor, deras livsöden och deras stad Barcelona. Jag kunde inte sluta läsa om Daniel som får besöka De bortglömda böckernas gravkammare som ung och där hittar romanen Vindens skugga skriven av Julián Carax och som fascineras av berättelsen och bestämmer sig för att ta reda på mer om denne mystiska författare. Denna bok är definitivt en av de bästa romaner jag läst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar